Kancelářská jóga

Jóga pro firmy

Chcete soustředěné a spokojené zaměstnance? Zařiďte jim jógu v práci.

Vše si domluvíme na míru podle vašich představ, kanceláře a pracovní doby.

Cvičení jógy prokazatelně zpevňuje střed těla, napomáhá správnému držení těla a posiluje schopnost soustředit se. Při sedavém způsobu života je důležitý zdravý pohyb a posílení svalstva, které ochabuje při dlouhém sezení. Také práce na počítači je vyčerpávající pro mozek a oči. Dopřejte proto svému pracovnímu týmu čas na nabití energie, ať jsou zdraví a práce je baví.

Místem ke cvičení může být vaše kancelář nebo zasedací místnost. Potřebný prostor pro jednu osobu je cca 2x1m. Pokud nemáte v práci místo, upravím program tak, aby se dalo cvičit na židlích u stolu. Potřeba je jen pohodlné oblečení a chuť uvolnit se.

Ukázková lekce zdarma.

Pro více informací mne prosím kontaktujte na jogavpraci@email.cz.

gomukanasana, mala, kontaktní, celostní jóga


Zdravá páteř

Poruchy pohybového aparátu jsou v dnešní době  rozsáhlý a složitý problém.

Páteř drží vzpřímeně jen díky napětí svalů a vazů. Kdy nejdůležitější jsou hluboké stabilizační svaly, které si můžeme představit jako pomyslný pás, vedoucí od nožní klenby přes páteř až nahoru k lebce.

Když páteř nevhodně zatěžujeme, nastává  nerovnováha. Některé svaly jsou více namáhané, tudíž přetížené, a jiné jsou naopak ochablé.  Je jenom otázkou času, kdy páteř začne bolet.

Jak správně sedět

Záda by měla být opřena celou plochou o opěradlo. Nohy a lokty jsou ohnuté v pravém úhlu a oči by měly být v jedné rovině s monitorem nebo lehce nad ním. Nikdy neohýbejte hlavu v krční páteři, aled ržte vzpřímenou hlavu a bradu jemně přitaženou ke krku tak, aby jste cítili protažení na zadní straně krku.

Vždy si vpravidelných intervalech udělejte čas na protažení.

Zdravý pohyb páteře

Páteř je dvojesovitě prohnutá. Zakřivení v krční a bederní oblasti se nazývá lordoza. Zakřivení hrudní a křížové se nazývá kyfosa.

Celá páteř je velice pohyblivá a pokud jsou svaly kolem páteře ochablé, stejně tak, pokud jsou ochablé hluboké břišní svaky, dochází k přetěžování obratlů a může  dojít až k deformaci meziobratlových plotének a celé páteře.

Páteř můžete protahovat každý den pár minut. Protažení by mělo zahrnovat úklony do stran, rotaci a protažení do délky.


Kocentrace a soustředění

Koncentrace je soustředění pozornosti na určitý úkol. V dnešní době multitaskingu přetěžujeme náš organizmus děláním několika úkolů najednou. Termín multitasking  se používá v IT. Znamená, že systém je nastavený na provádění několika operací souběžně.

Náše tělo není stroj a náš mozek není počítač. Neumí zvládat hodně věcí souběžně. Už tak naše tělo díky autonomnímu nervovému systému provádí několik operací najednou a my si je ani neuvědomujeme.

Když zadáváme mozku úkoly, například vyřídít emaily, koupit produkt, odepsat na zprávu, domluvit schůzku, tak mozek se nikdy nesoustředí najednou na všechny, i když nám to tak připadá. Mozek mezi nimi přepíná a vyhodnocuje, ukládá do paměti a zpracovává. Spotřebuje přitom hodně energie a přetěžuje nervový systém.

Výsledkem je stres, nespavost, podrážděnost a rozvoj onemocnění centrální nervové soustavy.

Techniky relaxace

Zdravá životospráva, pitný režim a klidný a dlouhý spánek jsou důležité pro regeneraci celého organizmu a jeho správné fungování. Regeneraci také můžeme podpořit správnou relaxací. Teď nemyslím odreagování oblíbenou činností, ale hlubokou fyzickou, mentální a emoční odpočinek.

Yoga Nidra je technika, při které fyzické tělo vypne a vy máte pocit jakoby spalo, ale vaše mysl zůstává aktivní a soustředí se na úkoly, které dostává. Například si představuje, vyvolává pocity, soustředí pozornost na určitý obraz. Tím zlepšuje koncentraci a také aspekt vnějšího pozorovatele. Yoga Nidra harmonizuje nervovou soustavu a při tom dochází k hlubokému odpočinku celého organizmu.

shavasana, relaxace, uvolnění, harmonie, celistvost, celostní jóga